neděle 2. dubna 2017

Básně o Leninovi??

Znám knihy o komunistech,nacistech, jejich plány, chyby, úspěchy. Ale s knížkou plnou chvály směřované jednomu jedinému člověku - Leninovi, to už je trochu o level výše.
Anikvariát jsme objevily ve městě poměrně nedávno. Držela bych se tohoto: málo peněz, spousta času, velká zima. Po obcházení budov, kde jsme neměly co dělat, ale byl tam klid a teplo, jsme našly místo, kde se sice sedět dalo, ale chodilo kolem až moc lidí, tudíž vchodové dveře se poměrně často otvíraly. Vedle ale bylo papírnictví a vzadu onen antikvariát. Perfektní místo, teplo, klid, pohodlí.
A odtud i kniha s názvem Lenin. Co na to říct - to musíš mít. Stála asi 30,- a tak mi bylo líto ji nevzít. Hned po prvním otevření mě kniha pobavila, protože upřímně, co jiného se od tohodalo čekat.



Na druhou stranu má autor můj obdiv. Na tolika stránkách a tak nápaditě vychvalovat a vyzdvihovat někoho jako je Lenin - to muselo dát dost práce. Jen si nejsem jistá, jestli je knížka myšlená vážně, nebo je to jen zvláštní forma humoru.
Knížku jsem využila na takové odlehčení, jelikož musím dočíst konečně Idiota, který mi dává zabrat trochu víc (ale po Vojně a míru už zvládnu všechno), tudíž účel splnila a rozhodně jsem ráda, že ji mám.

1 komentář: