čtvrtek 20. dubna 2017

Horší než-li rusák...

Pamatuju si na malinkatou knížečku, krásně vyzdobenou, jak to tak u Rusů bývá, no a vnitřek schovával Pikovou dámu jak v ruštině, tak v angličtině. Trvalo dlouho, než jsem si dala dohromady, že tento autor se objevil předemnou už dávno předtím. 

Evžen Oněgin. Myslím, že poměrně běžná kniha, jelikož je ve školách v četbě, tedy alespoň, co jsem kdy viděla. No, musím uznat, že jsem si moc nemyslela, avšak opak je pravdou, knížka mě překvapila. Na začátek musím říct něco, co se hodí snad všem a to, že se mi Oněgin četl velice dobře a měla jsem ho poměrně rychle za sebou. (Pokud nepočítám ty chvíle strávené nad rozepisováním jevů do školy)

Jak popsat příběh? No, vše je psáno v er formě, což znamená, že tu máme vypravěče, který píše o hlavním hrdinovi a to jest - již zmíněný - Evžen Oněgin. Velice vzdělaný a ve všech ohledech naprosto perfektní muž. Rád se baví, avšak vše jednou omrzí a on se stěhuje do veanice, kde poměrně trpí, protože vesničané příliš chytrosti nepobrali.
Twist plot (haha téměř) přijde ve chvíli, kde pozná svého přítele, se kterým si rozumí, ovšem vidí své přátelství jako přitahování dvou protikladů.
Zde nastává zápletka, kdy se Oněginův přítel zamiluje a když jej přemluví, aby s ním šli za jeho milovanou na oběd, objeví se zde její sestra, která se bezhlavě zamiluje
 (Vtipné je, že ve škole v testu jsme u ní měli hledat prvky autismu)
Poté nastává souboj, ovšem za jakých okolností a jak to dopadlo, to už jistě dočtete.

Je těžké vypsat vše, co se v knize stane, jelikož počet je opravdu obrovský. Ale samotná kniha je velice krátká a moc bych si přála umět rusky, jelikož Puškin by se četl nádherně.

1 komentář:

  1. Pěkný článek :) Evžena Oněgina jsem před pár lety také četla, ale už si vůbec nepamatuji o čem to bylo, tak jsem si to teď aspoň trochu připomněla :)

    OdpovědětVymazat